boso 0 Postad 1 Maj , 2011 Hej, Finns det ngn på detta forum som kan komma med tips hur jag får igång min nya Wallas fotogen värmare (2400). Det som händer är att den brummar till flera ggr men det verkar som att den inte startar ordentligt har oxå hört att det smäller till (dock ej så högt). Det luktar en hel del fotogen oxå. En gång startade den men slocknade efter ett tag i samband med detta så lös även den röda lampan på manöverpanelen. Bränsle pumpen tickar oxå. Detta är vad jag har sett och hört. Finns det ngn som kan komma med ett tips. H/b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 1 Maj , 2011 Ingen som har lite hjälpande kunskap??? /b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mae222 5 Postad 1 Maj , 2011 var noga med att anväda tillräckligt tjocka kablar fram ,den drar rätt mycket ström vid start. sen måste batteriet vara laddad . kolla att det blåser in luft och ut genom skorstenen. kolla om du pumpen fungerar och den får bränsle fram , det kan man göra igenom att kolla om det rinner ur returen innan du startar. det borde den göra om den får stå på och ticka en stund. /MVH Magnud. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 2 Maj , 2011 Bra råd ovan. Startar den inte med bränsle bra batterikapacitet så måste man fråga sig när den var inne på service egentligen? För de här går och går... så efter typ 10 år så bör någon gå igenom värmaren. Jag lämnar in min var 7:e år till Kjell Värmedoktorn i Stockholm, rekommenderas... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 2 Maj , 2011 Saken är den att den är helt ny dvs det var första gången jag försökte starta den. H/b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neptun 15 Postad 2 Maj , 2011 Kan vara så att fortfarande är luft i bränsleslangen, brukar synas om du har en halvgenomskinlig plastslang. Det bli ett annat ljud på bränslepumpen när luften försvunnit. Kolla så att det inte suger in luft vid anslutningen, bränslefiltret eller pumpen. Du får ev. ladda batteriet efter några startförsök. Hälsningar Neptun. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 25 Maj , 2011 Problemet löst. Jag flyttade upp värmaren 4 cm och fick därmed bättre fall på returen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_XII 29 Postad 1 Juni , 2011 Man kan trycka in returslangen längre in genom tanklocket om det blir för mycket böjar på den. Borde inte behöva flytta upp hela värmaren alltså... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser