zippe 0 Postad 1 Maj , 2011 hej! vad ska man ändvända för att kitta runt fönstrena på båten något bra förslag?/robban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 1 Maj , 2011 Sikaflex brukar vi använda. Det är extremt kladdigt och svårt att få bort om det hamnar där det inte ska och torkar. Slabbar du så ta genast bort det med lacknafta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zippe 0 Postad 5 Maj , 2011 ok men vilken av dom har du haft de finns några olika?står det sig bra mot solljust eller blir det uttårkat fort?/robban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robbane 0 Postad 6 Maj , 2011 LEFANT Spricktätare. Är väldigt rinnigt så det är inget för stora springor. http://www.lefant.se/specialprodukter/spricktaetare.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robbane 0 Postad 6 Maj , 2011 sag att det var trasnack-forum nu i efterhand. har anvant lefant pa en plastbat med gummilist- tatade rutor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 7 Maj , 2011 När vi har satt in fönster så har vi använt Sika 291. På en av mina tidigare båtar som hade läckage använde jag den också men fick ett mycket litet men irriterande läckage kvar och då använde jag LeFants produkt som det står om ovan. Den var suverän och stoppade läckaget direkt. Då måste dock läckan vara så liten att den hinner härda innan det rinner igenom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 7 Maj , 2011 Om det är typen kittade fönster på en träbåt brukar man använda linoljekitt. Man kan göra själv med krita och linolja. Recept tror jag finns på Träbåtsakutens hemsida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser