Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
zippe

tätning av fönster???????

Rekommendera Poster

hej! vad ska man ändvända för att kitta runt fönstrena på båten något bra förslag?/robban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sikaflex brukar vi använda. Det är extremt kladdigt och svårt att få bort om det hamnar där det inte ska och torkar. Slabbar du så ta genast bort det med lacknafta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok men vilken av dom har du haft de finns några olika?står det sig bra mot solljust eller blir det uttårkat fort?/robban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sag att det var trasnack-forum nu i efterhand. har anvant lefant pa en plastbat med gummilist- tatade rutor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När vi har satt in fönster så har vi använt Sika 291. På en av mina tidigare båtar som hade läckage använde jag den också men fick ett mycket litet men irriterande läckage kvar och då använde jag LeFants produkt som det står om ovan. Den var suverän och stoppade läckaget direkt. Då måste dock läckan vara så liten att den hinner härda innan det rinner igenom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är typen kittade fönster på en träbåt brukar man använda linoljekitt. Man kan göra själv med krita och linolja. Recept tror jag finns på Träbåtsakutens hemsida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...