folkeorg 0 Postad 1 Maj , 2011 Vad är detta för motor egentligen? VP-delar passar (vattenpump iaf) men den stämmer inte med VP-ritningar. Vi tror att man satt i en Peugeot industrimotor och moddat för att få på ett backslag m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 1 Maj , 2011 Googla på Indenor xdp 690 så finns det en del. Peugeotmotor verkar det vara ja. Finns lite ljudexempel på Youtube. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 1 Maj , 2011 Volvo Penta MD32 är en Indenormotor som VP mariniserat, fans också i någon lastbilsmodell. Stor tung motor på 106 hk, känslig för varmkörning, Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
folkeorg 0 Postad 1 Maj , 2011 Hur blir den om man kokat den då? Våran är lite knepig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 1 Maj , 2011 Ofta blev topparna skeva och packningen börjar läcka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
folkeorg 0 Postad 1 Maj , 2011 Och det innebär att den drar kylarvatten? Vatten i oljan? Tappar effekt? Svårstartad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 2 Maj , 2011 Mycket bra sammanfattat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
folkeorg 0 Postad 2 Maj , 2011 Den startar dock rätt lätt barta man glödgar de 40-60 sekunder som instruktionsboken föreskriver. Upp till halvgas ca 2000rpm ger den effekt men sedan ger ytterligare gaspådrag ingen nytta. Över 1500rpm så kryper motortemperaturen mot kokning så ngt skit med kylningen verkar det åxå vara. Då kan den dra lite kylarvatten men som sagt, under 1500rpm blir det kvar. Vi ser inget vatten i oljan heller. Kan skeva toppar göra att den fungerar bra på långa effekter/varv men blir orkeslös på högre varv/effekter? Någon termostat hittar vi inte heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser