thrh 0 Postad 1 Maj , 2011 Det är inte alltid man hinner med allt på hösten och står inför detta faktum nu. Lika osäker varje år. Vad var det nu igen, vilken olja använde jag, förr kollade man handboken nu slår man på nätet... Hittade lite intessanta trådar bla denna länka som var bra http://www.volvo.com/internet/vebiz2webauthor/sharepoint/docfetch.aspx?docID=77&listID=1c06c4ea-b5ab-4b49-8342-1a8d54f0f60a&area=VolvoCom Volvo Penta Sen hittade jag en länk där man påstod att det räcker med att byta ut en fjärdedel av oljan? Låt den stå nån vecka på land så att vattnet sjunker ned tappa ur 25 %. De nya 25 % är tillräckligt med kemikalier för att ta hand om ev nytt vatten och smörj i ett drev... åsikter? Senast ändrad av thrh | 01 maj 2011 | 10:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 1 Maj , 2011 Det låter bra att tappa ur lite. Då ser man om olja fått i sig vatten. Ev. en skvätt vatten. Ersätta den urtappade mängden. Jag kollade bara några droppar i nedre hålet. Helt klar olja, då går den en sommar till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser