Scopett 0 Postad 30 April , 2011 Hej Är det någon har en jonsson 50 hk från 88 och har bytt impeller på denJag är mycket intresserad att få veta var växelföraren skall delas Har hittat lite olika förslag på nätet (dock inte på just 50hk och -88) ingen verkar stämma Misstänker dock uppe vid motorn men ser ganska svårt ut, vill helst inte lossa något i onödan där Någon som vet säkert /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 1 Maj , 2011 Jag hade tidigare en johnsson 50 Om jag inte minns fel så var det totalt 6st bultar nere på drevet man lossade (4st lite grövre bultar på sidorna men även den lilla fenan ska lossas. På växelföraren måste man oxå ta bort en skruv..Den sitter strax under förgasaren.. Testa att lägga i/ur växel så ser du vilken skruv jag menar. Tror jag tog bort startmotorn för att komma åt denna skruv.. Kör hårt å lycka till /Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scopett 0 Postad 1 Maj , 2011 Hehe Lyckades med bedriften att lägga in detta på 2 forum Men era svar är identiska skall prova imorgon, om det slutat regna........ Tackar tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scopett 0 Postad 3 Maj , 2011 Man bara tryckte in växelarmen så släppte axeln den tyckte dock att den satt bra som den satt så lite våld fick utföras, även diverse onödig demontering för att konstatera att det var rätt metod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser