LasseBoy 0 Postad 29 April , 2011 Någon som provat denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161564098 Tänk om den kan hjälpa vid styrning i låg fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 29 April , 2011 Styrningen hjälper den nog inte till så mycket på. Jag har en äldre eka ganska smal i aktern, på den sitter en 9,9 fyrtaktare ganska tung den gick med fören pekande mot himmelen hur jag än justerade riggvinklen. Monterade dessa trimfenor plötsligt börjar båten plana och går i 20 knop. Mitt bästa köp hos Clas. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard_L 0 Postad 29 April , 2011 Jag hade liknande trimfenor på min förra båt (med en Yamaha 80hk). Jag tyckte att den förbättrade styrningen en aning vid låg fart, speciellt när man glider fram utan växel i (friläge alltså) och sedan försöker styra. För mig gjorde även trimfenan att båten planade vid lite lägre fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LasseBoy 0 Postad 29 April , 2011 Inte mycket pengar så det får bli att köpa idag och prova!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 29 April , 2011 Har sådana till min båt.. fast de är avtagna för tillfället. De hjälpte mig att få båten att gå rakare i låga hastigheter i alla fall.. Min båt vill gärna sligra sig när man kör i 3-5 knop och kan vara lite jobbigt i trånga passager såsom kanaler och dyligt. Med dessa går den spikrakt.. kan bara rekommendera. Det ända negativa är att man tappar toppfart... jag tappade 3 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser