Gäst Summersail Postad 19 Oktober , 2004 Hallå alla båtmänniskor i höstmörkret. Denna fråga har tagits upp tidigare men jag minns inte att jag sett något bra svar. Jag har en Finmar DC17 och jag skulle gärna vilja veta åldern på den. Det finns ingen blå skylt eller något liknande. Hittar inget tillverkningsår på den någonstans. Förra ägaren sa att det var en 83:a. Det finns ju nästan ingen information alls om dessa båtar. Är det någon som har lite info om dem? Årtal, antal byggda, max motoreffekt? Min är dessutom till salu om det nu skulle vara någon som är intresserad :-) Båt troligen från 83, 85 hk yamaha, 83:a. Går kanon. Hör av dig för mer information! /Mattias! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Håkan Postad 20 Oktober , 2004 Hej! Jag har precis köpt mig en Finmar DC17 från -71. Jag är mkt intresserad av all information om båten, från tekniska data till roliga historier och egna erfarenheter. Är det någon som har praktiska erfarenheter av att rusta/renovera båten är jag intresserad av det också, ev tips/fallgropar. Jag tar gärna emot info per mail om det är för mycket att skriva här, bajenfan_hakan@hotmail.com. /Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Henrik Postad 21 Oktober , 2004 Vi Båtägare körde en artikelserie om en pajsare som renoverade en finmar dc17 för c.a. 10 år sedan. Mitt i renoveringen slutade artiklarna och ingen förklaring gavs! En hel del bra tips blev det dock ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 21 Oktober , 2004 Hejsan. Är själv ägare till en finnmar 17 -71 med innombordare, har haft den ett år nu är mycket nöjd med den, klarar enormt mycket sjö, full fart i 13 sekundmeter går alldeless utmärkt, stänker ganska mycket i sån sjö men då är det ju bara att fälla upp kapellet, den slår väldigt lite i sjön har ju mycket brant v-botten. lite trångt att sova 2 i båten.men måste tyvärr sälja den har köpt segelbåt i stället./Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raceboat 9 Postad 21 Oktober , 2004 Henrik=> Du vet inte mer nogrannt vilket/vilka nummer det gäller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Henrik Postad 21 Oktober , 2004 Hej igen!Tror att det var 97-98 någonstans.Men ring till vi motorbåtsägare,dom kanske kan hjälpa dig! Jag har tidningen nånstans ,ska försöka leta upp den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raceboat 9 Postad 22 Oktober , 2004 Jag har kollat gamla Vi Båtägare och har hittat två reportage. De fins i nummer 7-8 och nummer 9 år 1995. Det stod att de skulle följa renoveringen men jag hittade inget mer, kollade igenom hela -95 och -96. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser