conanbay 0 Postad 26 April , 2011 Hej Jag har en Cobalt 263 som kräver mycket långsam tankning annars sprutar det ut från påfyllnadshålet. Tanken rymmer 259L och det tar alltför lång tid att tanka. Någon som har någon idé? Har hört att avluftning av tanken kan vara problemet, ska man blåsa ur den med tryckluft för att få ut eventuell smuts? Det sitter en avluftningsventil med fin sil/filter på utsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 2 November , 2011 Hej! Fick du ordning på problemet? För så ska det absolut inte vara. När jag tankar båten kan jag känna en ganska stark luftström från avluftningsventilen. /Kareem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 2 November , 2011 Väldigt vanligt att det finns ett sorts galler/filter/myggnät på den där luftventilen - som sätts igen. Kommer du inte åt att göra rent så skruva loss den i vinter och rengör. Eller byt den bara! En annan grej att testa är att det finns produkter idag som ska skydda mot överfyllning, en liten behållar kan man säga som sätts direkt under påfyllningsbeslaget. De mer avancerade sådana har en egen luftnippel. Kanske det kan hjälpa? Annars skulle jag kolla dimension på röret som går ner i tanken. Låter som det är klent... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 2 November , 2011 Nej röret kan jag intyga är tillräckligt grov om ingen har gjort modifieringar efterhand. Så jag röstar på skit vid avluftningen. /Kareem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser