Snake56 0 Postad 26 April , 2011 Försöker fixa till några gamla instrument på båten och har nu bara varvräknaren kvar. När jag köpte båten -09, sa den förre ägaren att det förmodligen är fel varvräknare installerad. Han menade att den är för en 6-cylindrig moter och båten har en V8. Hur ser man på en relativt ny VDO varvräknare att den är till 4, 6 eller 8-cylindrig motor? //Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 26 April , 2011 Det brukar finnas en liten switch på baksidan med betekningen 4-6-8 där man väljer om man har en 4:a, 6:a eller 8:a under huven. Ställ den på 8 så borde det funka. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 26 April , 2011 Visar den fel eller inte alls? /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake56 0 Postad 26 April , 2011 Tack för svaren. Man hade känslan att mätaren visade 7-800 varv för mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake56 0 Postad 27 April , 2011 Hittade en liten rektangulär öppning på baksidan varvräknaren. I den finns 3 knappar som kan ha 2 lägen. Under respektive knapp står siffrorna 1, 2 och 3. På den bifogade bilden är knapparna målade svarta. Eftersom jag har fel filformat på bilden, så kanske den inte kommer fram. I så fall är knapp 1 och 2 i det övre läget, medan knapp 3 är i det lägre. Någon som vet om det här är inställningen för en V8. //Tobbe Admin. Varför finns det ingen förhandsgranskning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake56 0 Postad 27 April , 2011 Ingen som känner till VDO's varvräknare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 28 April , 2011 Detta kanske kan vara till hjälp : http://www.khmotorsport.se/images/vdo/pdf/varv52.pdf Vad jag kan se så verkar det vara inställt för V8. /Micke Edit : Stavfel... Senast ändrad av M_i_c_k_e | 28 april 2011 | 04:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake56 0 Postad 28 April , 2011 Tack så mycket Micke. Precis den information jag sökt. Kommer att testa det andra tillåtna läget för V8 och se om det är någon skillnad. Annars är det bara att ge sig ut på felsökning någon annanstans. //Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser