Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
ado1

Hydraulstyrningsproblem!

Rekommendera Poster

Ja, det började med små bensin fläckar som jag trodde kom från fettet runt motorn o slutade med att en packning gav sig i armen mitt på sjön , som gjorde att all olja rann ur, vilket gjorde att styrningen gick åt fan, jag har Baystar HC4645H så skulle ngn kunnig vilja hjälpa mig vore de super med att få en sida o beställa en sådan, skickar bild på vilket jag menar!!

Samt vilken olja jag bör köpa till.

Tack på förhand!

post-10006891-1394236685,8287_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jan Comstedt är generalagent, där kan du ladda ner manualer o reservdelslistor. Nästan alla marinhandlare har Comstedt på sin lista av leverantörer så att få tag i delar är lätt. Baystar har egen olja men det finns en lista med alternativ i manualen. Det ser nytt o fint ut, det är inte så att du har garanti kvar?

www.comstedt.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte båten för 6 månader sedan utav sjötorget i munkedal, motorn var helt ny då (endast demokörd13 timmar) så de känns som om garantin borde va kvar, om inte från comstedt så borde den vara från handlaren??

En sådan grejj ska ju inte gå sönder, jag kan förstå om den går sönder efter 10 år men efter så kort tid så e de ju dumt??

tror jag hittade på http://www.marinsystem.se/service-kit-hc4645-p-3643-c-626.aspx rätt service grejj med packningar, men de känns ju dumt att behöva lägga ut när det är så nytt!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...