Guugi 0 Postad 23 April , 2011 Hej. jag har nu sjösatt min fabriksnya DC64 och haft en fantastisk dag i skärgården! Tyvärr som lite smolk i bägaren så visade inte min fulltankade båt att den var fulltankad utan snarare att det endast var bara lite bensin kvar enligt tachyometern. Är det någon som har erfarenhet av vad detta kan bero på och om det endast har att göra med någon enkel inställning? Föresten, bör man behandla den nya teaken något nu på försäsongen om den är ny? Tack på förhand Gustav Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 23 April , 2011 Grattis till båten! Har en 64a själv. Låter som de slarvat lite med givarkonfigurationen vid installationen. Command Linken kan hantera tre olika sorters tankgivare. Åtminstone i min båt har tankgivaren Europeisk VDO-standard där tomt är 10 ohm o fullt är 180 ohm. Sen finns ABYC standarden där fullt är 33 ohm o tomt är 240 ohm o till sist Yamahas egen standard som jag inte vet riktigt vad den är. Som du beskriver det låter det som instrumentet är inställt på ABYC medan givaren är en VDO. Bilden är från installationsmanualen o visar hur du ändrar givartyp, vill du ha hela installationsmanualen för Command Link kan du skicka mej ett meddelande med din mejladress så skickar jag den på pdf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Guugi 0 Postad 27 April , 2011 Tackar så otroligt mycket. Det fungerade kanon och du hade alldeles rätt. Extra stort tack frö att du bifogade instruktionen Dagens hjälte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 27 April , 2011 Skönt att det var detta enkla fel, tack för berömmet! Ibland skriver man en hel uppsats om lösningen på nåns problem o sen hör man inget mer, alltid skoj när man får lite feedback! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yetpak 0 Postad 2 Maj , 2011 har precis samma problem i min nya 64 dc som sjösattes igår, ska bli kul att testa detta nästa gång jag är vid båten! en annan fråga, instrumentpanelen verkar vara inställd på engelska mått och enheter, gallons per hour, miles, osv. vilka skruvar lossar jag på för att komma åt att ändra switcharna som tydligen ska sitta på baksidan av instrumenten? och som sagt, bör man behandla teaken för att behålla den fina färgen den har nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 2 Maj , 2011 Du ska ha fått en ägarmanual för Command Link instrumenten o där står hur du ändrar enheter o en hel del annat på instrumenten. Hur man ändrar givartyp till tanken står nog bara i installationsmanualen som inte ingår i det som normalt levereras till båten. Jag har dock denna på pdf och vill du ha den så gäller samma erbjudande som Guugi fick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser