Agdalena 0 Postad 23 April , 2011 Har en IF och mellan skrov och däck har jag under förra året lagt en nya tätning med sikaflex. Upptäcker att den redan i år smular och har sig och med tanke på vilket jobb det var att få det hela snyggt är det inget jag vill syssla med varje år Så, min fråga är hur jag kan underhålla min sikarand... Kan jag smörja den med något? Ska jag lägga ett lager vax (hårdvax som används till skrovet) ovanpå? Någon som har ett tips? Allt mottages med glädje! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 23 April , 2011 Min första tanke är att sika smular sig inte. Har du haft på något medel som sikan inte tål kanske? Sika kan man slipa och du behöver inte behandla den med något. Det kanske inte var mycket till hjälp men lägg in en bild så kommer förslagen säkert att hagla in:) Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 23 April , 2011 Vilken Sikaflexprodukt använde du? De är nämligen mer eller mindre UV-beständiga... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser