666D3 64 Postad 22 April , 2011 Jag köpte ett ministativ med sugfot för ett tag sedan och det passar perfekt på hardtoppen. Filmat med stillbildskamera. http://www.youtube.com/watch?v=zOx5GL_8Oc0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 29 April , 2011 Två dagar senare http://www.youtube.com/watch?v=mW5axKsnMCY Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 29 April , 2011 Tyresö? Totalmys!! Man blir onekligen sugen att försöka ändra sin sjösättningstid.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 April , 2011 Sköna bilder. Det är inte så dumt i Stockholms skärgård - heller. Undrar om segelbåtsägaren funderar på att ta upp i år? Den som vinterförvarade på liknande sätt hemma lämnade bort upptaget på entrepenad. tommy Senast ändrad av toaen | 29 april 2011 | 08:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 April , 2011 En av sekvenserna i filmen hade sett ut så här i Norge. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 29 April , 2011 Jepp Tyresö Slott. Siluetten känns nog ovanlig för de flesta som sett slottet i filmer mm då framsidan ser annorlunda ut. Själv är jag så van eftersom jag såg det varje dag som ung från sovrumsfönstret. Numera är farten begränsad i Slottsviken så några vattenskidåkare ska inte störa där. Som unga åkte vi t. o. m. vattenskidor under brons mitt efter öppna båtar. Idiotiskt. Gästhamnen med kaféet intill omskrivs i nya boken Genvägar i Sthlms skärgård och jag kan bara instämma. I slottet finns dessutom en restaurang. Den engelska parken mot vattnet är nog en av de mest besökta platserna i Sthlm på Midsommaraftons eftermiddag Senast ändrad av 666D3 | 29 april 2011 | 11:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 29 April , 2011 Jag gissar att båten har legat över vintern och med så få båtar som är ute borde han slippa hamnavgiften för hela vintern. Idag funderar vi på en tur till Nynäs så kanske kommer det ett klipp i helgen. Dagens klipp var Dalarö Skans och två sund vid Gålö Senast ändrad av 666D3 | 29 april 2011 | 11:50 Senast ändrad av 666D3 | 29 april 2011 | 11:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 April , 2011 Vi får väl hoppas att ha slipper hamnavgift. Det blir nog dyrt ändå. Betydligt dyrare än killen vars båt frös inne i Vasahamnen och krävdes på hamnavgift för hela vintern. Ser fram emot fler kipp. Jag längtar tillbaka till Stockholms skärgård sen min sejour där 2000 - 2005. Det blev alldeles för lite ytterskärgård. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 29 April , 2011 Än så länge undviker vi ytterskärgården då det är för kalla vindar där på våren utan väljer att hålla oss nära kusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 29 April , 2011 Frugan hade ett ärende i Nynäs och så passade vi på att fika på Rökeriet. Kapellet på hela vägen hem och det var riktigt mysigt. http://www.youtube.com/watch?v=AJudOqbehpk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 30 April , 2011 Frugan hade ett ärende i Nynäs Ha! ärende i Nynäshamn. 35 minuter per bil, 3-4 timmar med båt? Valet är mycket enkelt för båtgalningar som du och jag tydligen är. (Jag har använt båten från Södermalm för att hämta biljetter på Tcentralen en gång. SLkortet hade gått ut... :-) (Jodå, det går att tillfälligt parkera några minuter precis innanför stadhusbron.) Ha en bra sommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 30 April , 2011 Man kan ju inte längre skylla på att man vill undvika trafikskyltar för de står ju lite varstans i skärgården t. ex. övergångsställe vid Nämdö, p-förbud på en boj i Nynäs och guppig väg i Vitsgarnssund. Ha en trevlig båtsommar du med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 30 April , 2011 Årets första tur http://seniorseglarna.se/vastergotland-filer/110328lundell.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 30 April , 2011 Fina bilder och tidigt på året. Så mycket sjöfågel som man ser nu syns inte på sommaren men äggen är kanske inte lagda än Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser