Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
NicklasE

Gasol dränering !!

Rekommendera Poster

Jag håller på att instalera en gasol spis i min båt. Jag har en säkerhetskärl där gasoltuben skall stå i. I botten på kärlet har du en dränering som ska vidare ut genom däcket. Min fråga är måste hålet i däcket vara under nivån där dräneringshålet kommer ut från säkerhetskärlet. Jag antar att det måste det men jag vill bara kolla för säkerhetsskull.

Nicklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Westfjord har helt rätt! Viktigt som 17on att dränering finns lägre än botten på gasoltuben!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst silviasurfarn

Hmm, har för mig att min besiktningsman sa att har man ett sånt där plastkärl med lock (t ex Erlandssons artnr 04103) så kan man till nöds acceptera att utloppshålet i skrovet ligger högre än hålet ut från kärlet förutsatt att det fortfarande ligger en bit under kärlets lock ? Han kanske menade att det är en nödlösning man får ta till om utloppshålet annars hamnar under vattenlinjen ? Jag tänkte faktiskt på att det inte låter något vidare för vid läckage ligger det gasol inne i säkerhetskärlet ända upp till utloppshålets nivå. Någon som vet om detta verkligen är tillåtet ?

Senast ändrad av silviasurfarn | 22 april 2011 | 19:48

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...