Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
millenium

problem vid montering av sötvattenkylning

Rekommendera Poster

Jag har en 5,7 efi -99 och köpte mig ett original sötvattensystem i höstas och nu när det ska monteras så inser jag att det inte passar men min installation utav gen och servopump

Den första bilden är så som det sitter på min motor och om jag ska montera dit växlaren med originalfästet så tar växlaren i remmen. På den andra bilden så finns det ett löphjul extra men vart hittar jag nr på rullen och på fästet som jag tydligen även skulle behöva?

Jag har pratat med flera marinor och både växlare, termostathus och fäste är det som sitter original på min motor om den lev med sötvatten kylning. Har oxå varit ute på lite sidor där det finns sprängskisser men inte lyckats hitta nån bild med remdrivningen och dom löphjul som finns

299074-8692465133.jpg  

299075-7080778771.jpg

 

Växlaren ser ut som den som sitter monterad på andra bilden, den på första bilden är inte original.. Sen undrar jag oxå varför det finns olika placeringar på gen och servo på samma årsmodeller?

Den tredje bilden visar som det verkar sitta på dom flesta dock inte på min.. Hade det gjort det så hade inte remmen vart några problem..

299076-3356589488.jpg

 

Måste lösa detta snarast då jag vill få båten färdig tills sjösättningen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...