brommy 0 Postad 17 April , 2011 Finns det verkligen inget dieselrengöringsmede nu 2011 som tar bort beläggningar i tanken så man slipper öppna tanken själv??????Brommy. Tacksam för ett riktigt svar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 17 April , 2011 Frågan postad i Seglarsnack, svar finns där http://www.maringuiden.se/forum/;thread=390579 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 April , 2011 Möjligvis finns det medel som hindrar att det blir beväxtning i tanken, men därom finns det delade meningar, men det finns inget medel som fungerar om du redan har beläggning i tanken. Då är det mekanisk rengöring som gäller, själv använder jag grotammar vid tankning och har ingen som helst påväxt, dessutom har jag magnetfilter som det också finns delade meningar om, dock vet jag att det fungerar vad det gäller bildande av bakterier. edit: stavfel Senast ändrad av Westfjord26 | 17 april 2011 | 20:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser