magb1972 0 Postad 16 April , 2011 Hej, Har en Optimax 75 hk -08. Såg idag att svart färg försvunnit från cylindern till kolven för power trimmen. (Hoppas ni förstår vad jag menar) Misstänker att det blev så när jag försökte göra rent förra sommaren från havstulpaner. Dvs havstulpanerna slipade bort färgen. Det var metallrent, såg ingen rost eller ärgningar. Vore tacksam för tips om vilken färg man bör använda för bättringsmåla. Är det nån som vet ifall det är aluminium eller stål? Kan man låta det vara eller är det risk att rost uppstår? Tacksam för hjälp! mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 17 April , 2011 Åk till Mercury och köp en sprayburk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarkusBjorkman 1 Postad 13 Maj , 2019 @magb1972 Hej Kom du fram till vad som var orsaken till att färgen lossnat? Jag har samma problem. Målade powertrimet med Hempel drev färg och nu en säsong senare så har det blivit som kratrar i cylindern. Jag upptäckre att det saknas kontakt mellan PT cylindern och anoden. Något jag antar är viktigt för att förhindra galvaniska strömmar. Wiren mellan PT motorn och anoden fungerar fint. Nu vet jag inte vad jag ska göra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 14 Maj , 2019 Hoppas du får svar. Det var dock 6 år sedan TS var inne här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarkusBjorkman 1 Postad 14 Maj , 2019 Jag har hittat felet. Det två skruvarna som håller ihop PT motorn och PT cylindern har ingen kontakt. Borr/skruv hålen var lackade. Borrade ut hålet! Känns som ett fabrikations fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser