Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Gäst R Hansson

Rullstor

Rekommendera Poster

Snälla Patrik, Jag har seglat med rullstor längs Dalmatiska kusten totalt ca 300 distans. Du är inte särskilt trovärdig när du helt omotiverat påstår att jag aldrig har provat det. För det andra förstår jag inte vad du menar med att jag inte får någon hjälp med hissa storen? Din logik är inte helt klar. Om detta är en pisstävlig i seglade distans är det möjligt att du vinner. Jag vet inte hur många distans jag har seglat i mitt liv, men jag har seglat 3-4 veckor varje sommar de senaste 32 åren (förutom den senaste eftersom jag har arbetat utomlands ). Johannes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Patrik

Besvikna Johannes Jag är ledsen att du inte fick den seglingsupplevelse med Rullstor som du så väl behövde efter 30 års seglande. Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fantasifulla Patrik, Du måste ha livlig fantasi när du upprepade gånger och utan betänkligheter tillskriver andra erfarenheter som de aldrig har uttalat sig om och som du rimligtvis inte kan ha en aning om. Jag försöker bara ge en analys mina erfarenheter av nackdelarna med rullstor. Det är trist att du angriper mig med sarkastiska inlägg i stället för att ge vettiga argument för rullstor om du tycker att det är så bra. Fast det är klart, har man lagt 75 - 100 kkr på något så vill man väl väldigt gärna tycka det verkligen är bra också... För övrigt hade vi en fantastisk segling i Adriatiska havet. Johannes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Johannes... 1. Det var inte Patrik som uppgav priset. 2. investeringen var redan gjord när vi köpte vår båt. (vi behövde inte pynta extra heller..) 3. Jag har bara goda erfarenheter av att använda en riktig rullmast med stående lattor i storen. Jämföra med mast med påsatt kassett och/eller stor utan stående lattor är inte relevant, ungefär som att jämföra seglingsegenskaper mellan motorseglare och segelbåtar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...