SeaRay-270 6 Postad 16 April , 2011 Hej Håller just på att sälja min båt. Fick lagt teak på skarndeck när båten var i england, blev kanon. Har ev hittat en annan fast utan teak på skarndeck. Vet ni någon som kan lägga teak på skarndeck, helst i Malmötrakten. Vad tror ni det skulle kosta ca. Calle med Bavaria 34 Sport Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kad300 0 Postad 16 April , 2011 Hej, tror matrinssons är det bästa med teak, håller till i Henån, han fixa en nova 22 för mig för 10 år sedan som inte hade det orginal, otroligt duktig skulle gissa ca 13 tusen, utan mallar, om du bara skall ha teak på bilden som synes. Mvh Rickard Senast ändrad av kad300 | 16 april 2011 | 18:36 Senast ändrad av kad300 | 16 april 2011 | 18:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 16 April , 2011 Hej Självklart är det mer än det som är på bilden. Det gäller naturligtvis hela skarndeck samt ankarluckan. Skulle gissa att skarndeck är ca 10m långa. Båten är 12meter lång Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suncab 3 Postad 17 April , 2011 Hej Kanske ska du fundera på ett modernt alternativ FLEXITEAK, ett plastmaterial som ser ut och känns som teak. Underhållsfritt och skövlar inte skogen. Tom NORDWEST har idag lagt sådana däck på sina båtar. Jag skulle definitivt undersöka detta.http://www.flexideck.se/ Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 18 April , 2011 Fexiteak är inget för mig. Jag har ju riktig teak på badplattform samt i sittbrunnen. Har nu fått ca pris från 2 oberoende källor. ca 70-80 000kr Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser