Lil-Bossan 0 Postad 15 April , 2011 Tjénare Gubbs and Gumms. Jag ska för första gången byta olja i motorn själv. Men jag har ingen ANING hur mycket olja det går åt och framför allt VILKEN olja som jag ska använda. Jag tänkte så här: Jag sjösätter och kör ca. 4 distans till båtplatsen. Detta tar cirka 45 min. Väl framme kastar jag mig ner i motorrummet och knôr ner slangen till oljebytarmojängen. Suger sedan upp oljan med mojängen och dönar ner ny fräch olja. Så, mina vänner här på Maringuiden, är det någon som vet hur mycket olja som går åt, och är det något annat som jag bör tänka på. Tackar på förhand för hjälpen. Sjösätter helgen v. 18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 15 April , 2011 Jag är NÄSTAN säker på att det går i 1,9 liter mineralolja 10-30 i den. Jag har själv en ysm 8. Akta så att du inte får för mycket, det fick jag vilket resulterade i en skenande motor i hamnen med förvånad publik :-) //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 19 April , 2011 Tack Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser