Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
Safira

Så här gick det.

Rekommendera Poster

Hej!

I höstas skrevs det en tråd om Veddö hamn AB som ville ha in 30.000-150.000kr för att man skulle få lov att ha kvar sin båtplats. Jag och min sambo skulle få betala 130.000kr. Men det var så osäkra pengar. Man kunde till och med bli av med den summan. Så jag och min sambo valde då att säga upp våran båtplats. Så vi stod utan plats för båten. Vi var berädda att låta båten ligga på land 1 år. Vi har bokat upp ny plats på ett nybyggt ställe. (Vet ej när det blir klart)

Men nu på vårkanten fick vi ett brev hem från Veddö hamn AB. Där dom skrev att det har blivt ändrade planer och undrar då om vi ville hyra platen igen. Priset för hyran kommer inte ändras i år.  Och dom 2 familjerna som gick med på att låna ut sina pengar får möjlighet att få tillbaka sina pengar och hyra båtplatsen som vanligt.

Så nu kan jag och min sambo se fram mot en sommar på sjön. Jag måste säga att det känndes konstigt att stå utan båtplats när man är van att vara ute till sjöss varje sommar. Jag lärde mig gå i mor å fars båt. (6mån) och nu är jag ju 33år. Väntar nu på bra väder så jag kan vaxa båten m.m.

Ha det gott allihopa!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är det bara att gratulera och önska dig ett gott båtår! Hoppas att det sen löser sig med det nya stället för er till nästa säsong!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara säga att det var klokt att inte betala in pengarna..

Skönt att det löste sig.

Ha det fint på sjön

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...