Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Connyq

Blåst av Norrtälje kommun

Rekommendera Poster

Godagens,köpte i höstas en båt liggandes i Gävle,isen kom snabbare än befarat och båten blev kvar i Gävle över vintern.

Inga problem så långt eftersom både kajplats där och hemma i Norrtälje var ordnat.

Nu när iseländet håller på att försvinna så vill jag förstås få hem skutan så snart som möjligt.

Ringer till min kära kommun för att få bekräftat att avtalet (muntligt tyvär) fortfarande gäller,och han nekar till att vi överhuvudtaget har pratat.

Alltså:

Söker desperat efter kajplats i Norrtälje eller i alla fall i Roslagen.

HJÄLP!

Båten mäter 16x6m och går 3m djupt

Tackar

Conny

post-10014871-1394236680,2792_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hör med Gräddö marina om du kan få en plats på utsidan av den yttersta bryggan på västsidan. Där har de gästhamn egentligen men det ligger en båt permanent redan och det är istort sett aldrig fullbelagt. Tyvärr finns varken el eller vatten på den sidan av gästhamnen.

Du ser bryggan på bilden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar,har redan pratat med en man där (Sten)dom hävdar att dom har fullt,men jag åker nog dit och pratar med dom igen.

Mvh

Conny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Letade också plats förra året och blev efter mycket letande svinninge dom verkar alltid ha platser men dom är inte billiga.

Kan ju vara en bra reservlösning om du inte hittar annat.

/P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det verkligen marinan som äger den bryggan? Tror att den tillhör Gästhamnsorganisationen  För några år sedan bodde hamnkptenen i en större båt vid yttre bryggan. Skulle försöka höra mig för där någonstans.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Duharrättiattdenyttredelenavbryggantillhörgästhamne.Andersborocksåkvaribåtenmenärintehamnkaptenlängre?DeninredelenavbrygganärmarinansochStenharnogrättiattdetärrättfulltdä.Beromursäktförmissinformatio.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spännande rapport av inlägget. Undrar vad miotiveringen är. Kanske är det att det inte finns mellanslag vilket är pg att jag skrev det på min mobil vilket inte fungerade bra.

Det står ungefär såhär: Du har alldeles rätt i att det är gästhamn på den yttre delen av bryggan. Den inre sidan ägs dock av marinan och det är nog som Sten säger att det är fullt där. Anders bor kvar i sin båt men är inte hamnkapen längre. Ber om ursäkt för missinformationen.

Jätteupprörande inlägg eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du gjort en besiktning av botten på båten? Med ett papper från en känd besiktningsman kan det bli lättare att hitta hamnplats. 

Ha koll på vädret, Gävlebukten är lilla Biscaja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...