falkman 0 Postad 11 April , 2011 Har köpt båt där Defa BG201 är monterad, fick bara med en fjärrkontroll och inget plastkort med DEFA koderna på! Ingen PIN-kod. Grejen är ju att batteriet i fjärren kommer ju ta slut, är drygt 5 år gammal och det går INTE at byta. Så HUR gör jag när batteriet dör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 11 April , 2011 Tja man byter ju fjärrkontrollerna helt när batterierna är slut och det kommer säkert betydligt tidigare än 5 år ( jag har bytt 3 på tre år) och programerar dom från enheten som sitter fastmonterad så Du måste ha tillgång till PIN-koden annars så förblir fjärrkontrollerna dumma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falkman 0 Postad 12 April , 2011 Har nu fått tillgång till både kod och ny fjärr. Men jag vill INTE berätta här hur det gick till. MYCKET BRA KUNDSERVICE från KGK och Autoexperten! Förstår inte hur detta kan kallas startspärr. VIsst, tillfällig startspärr.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jakubusta 0 Postad 14 April Hej falkman vill oxå veta hur du fick kod kortet. Tidigare ägare till båten hade ej koden. Tacksam för svar. ???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
condmaster 15 Postad 14 April 2 timmar sedan skrev jakubusta: Hej falkman vill oxå veta hur du fick kod kortet. Tidigare ägare till båten hade ej koden. Tacksam för svar. ???? För att få pinkoden kontaktar du Defas kundtjänst och uppger serienummret på huvudenheten till startspärren samt köpekontraktet eller annat bevis på att du är ägare till båten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jakubusta 0 Postad 14 April Tack så mycket uppskattar din svar 😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jakubusta 0 Postad 15 April Ringde defa dom sa att dom inte kunde hjälpa mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 15 April 8 minuter sedan skrev jakubusta: Ringde defa dom sa att dom inte kunde hjälpa mig Då får du nog kontakta båtens förra ägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser