Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
johan-a

problem HJÄLP. DP290

Rekommendera Poster

Hej på er jag har ett problem.

Jag har plockat bort pawertrim visaren den som visar drevets läge, nu funkar inte båda kolvarna.Bara den ena rör sig,  nu vet jag att man kan koppla förbi visaren men hur???? 

Det jag har gort är att jag tagit  grön och blå kabel  från reläna jag tror blå är upp och grön är ner och kopplar till en  reverskontakt.

Eller ska jag bara koppa förbi reläna och ge ström direkt till p,motorn????

Eller???????????

HJÄLP NÅGON SOM VET.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Har du cylindrarna monterade på drevet  så måste dom gå ut samtidigt. Är dom lösa går en i taget ut. Motor och relä har ingen möjlihet att styra en viss cylinder utan den som ligger först i systemet påverkas först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Båda cylindrana sitter på skölden och drev fast. Det som är problemet är att man inte kan trimma upp drevet när man är i fart.  Det är cylindern som sitter först i systemet som rörsig dock. Jag har inte luftat systemet kan det ha en påverkan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Hur kan du veta att bara en cylinder rör sig när båda sitter fast i drevet och föjdakligen måste följa med samtidigt? Har du tillräckligt med olja i systemet? Är slangarna hela? Lufta gör du genom att köra trimet ut och in ett antal gånger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok då. Sorry för att jag är dålig på förklara men jag tror du vet vad jag menarsmiley.

Det jag har upptäkt är att det har tagit in vatten i systemet så jag felsöker nu. hör av mig om hur det går.

TACK FÖR HJÄLPEN. jag har lärt mig någe nytt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...