tlof 0 Postad 9 April , 2011 Hade av mitt 280 drev,bytte bälgar.va inget glapp i upphängningen när jag tog av det.nu glappar det sen jag hängt upp det o drar det i sidled.är det plastbussningarna man får byta då?eller även metallplopparna?går det att byta det utan att plocka isär för mycket igen?va ett himla jobb o få knutkorsen på axeln inne i bälgen..vill undvika det igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 9 April , 2011 Du måste dra ut drevet så långt att bussningarna blir fria om du ska byta dom. Om du har drevet uppallat i rätt höjd och har bälgen loss i akterkant så är det för det mesta väldigt enkelt att med ena handen i bälgen styra in knuten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tlof 0 Postad 9 April , 2011 Men vad måste man byta?räcker det med plastbussningarna?metallgrejorna är väl härdade o slits väl inte?den jobbiga delen är ju o träffa rätt i axeln igen...sen när det ska tillbaks igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 9 April , 2011 Bussningarna brukar bli glappa. Ha det inte gjorts någon åverkan på tapparna så finns väl ingen anledning att byta dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tlof 0 Postad 10 April , 2011 kan väl inte hända så mycket om man kör med lite glapp i dom en säsong till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser