pellegson 0 Postad 9 April , 2011 Har renoverat en Suzuki dt40 -82:a,nån som vet vilket moment toppen ska dras efter? Väldigt tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svinninge 0 Postad 9 April , 2011 Vart kommer detta att sluta, dagens data samhälle? När man hellre går in och knappar på datorn för att få svar på en fråga, isället för att läsa på delarna man har i handen. Svaret på din fråga finns på locket som täcker kylkanalerna på topplocket. Där finns både åtdragningsmoment och i vilken ordning som skruvarna skall dras. Mvh Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pellegson 0 Postad 10 April , 2011 Det man inte vet tar man reda på......... Ganska smart att pränta in det i locket,det skulle göras på alla fordon! Sen vad gäller knapptryckningar och vart världen ska ta vägen är nog en svår fråga,men det är ju tur att det finns dator så alla som kan och vet allt har chans att lära ut! Tackar för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pellegson 0 Postad 10 April , 2011 Frågan kvarstår då det inte stod någonting på mitt lock! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 10 April , 2011 Fråga Svinninge,han verkar Bror Duktig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 10 April , 2011 Finns ju några fler av dom Gamla rävarna som svarar hela tiden med att man kan använda sökfunktionen,jag tycker det gänget kan snacka med varandra på SKYPE. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svinninge 0 Postad 10 April , 2011 Bifogar en bild med hur det ser ut på en DT 40 -84. M6 skruvarna som endast håller kylmantel locket skall dras med 1,0 Kg-m M8 skruvarna som går genom kylmantel locket och topplocket skall dras med 2,3Kg-m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svinninge 0 Postad 10 April , 2011 Vad det gäller bror duktig så får det stå för dig, men till skillnad från många andra så lägger jag mig aldrig i diskutioner om jag inte är helt säker på vad jag pratar om. Paj kastar dueller och gissningar får den stora massan stå för, jag håller mig till fakta som jag kan verifiera i mina svar. Mvh Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pellegson 0 Postad 10 April , 2011 Tackar så mycket! Nu kan jag dra :-) Tacka vet jag gammelrävar som är bror duktig på nätet ;-) Du Svinninge!,jag kanske kontaktar dig mer OM jag får,när jag ska i med blocket och montera el och dylikt?? Tack igen! Senast ändrad av pellegson | 10 april 2011 | 21:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pellegson 0 Postad 10 April , 2011 Kylar locket skiljer sig väldigt mycket på utseende från -82 till -84:a måste jag säga,termostaten sitter ju mer på sidan på 84:ans lock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser