Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
Janne_Sjobjorn

Penta dyrt som f-n - Crom Marin?

Rekommendera Poster

Hej, som nygammal båtägare med en gammal MD6A på halsen blev jag inte direkt postivit överraskad när jag pratade med Penta. Det var f-n inte billigt med delar. Hittade på nätet sedan ett företag som hette Crom Marin och undrar nu om någon här på forumet har erfarenhet av dem? Jag menar det känns väl ungefär 50/50 avseende Biltema här på forumet och jag vill ju inte få problem i onödan, men vill å andra sidan inte bli ruinerad av Penta i onödan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat av dem ett par gånger, satans snabba leveranser och bra priser på delar fullt likvärdiga med i sverige svindyra delar. Vill du absolut köpa originaldelar kan du söka via sprängskiss på www.marinepartseurope.com och sen handla samma prylar från US med samma artikelnr. på www.marinepartsexpress.com som utan problem skickar till Sverige.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har handlat från Crom vid flera tillfällen senaste åren och det har aldrig varit några problem. Fick till och med hjälp av en kille där när jag gjorde bort mig vid monteringen. Biltema upplever jag som oerhört varierande i kvalitet (riskabelt) men du kan även pröva Hansen som också har delar till Volvo Penta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma som ovanstående talare, snabb och bra service

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bra webshop, bra kvalité på delarna och du har delarna dagen efter beställning. Hansén däremot kan det vara svårt att komma fram till på telefon och om man nu orkar åka till världens ände så får du vänta i en timme på din tur, desutom kanske dom inte har delarna på lager.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för info och tips. Beställde tillslut från Crom. Killen jag pratade med på telefon lät onekligen seriös och kunnig och jag fick tag på allt jag skulle ha, till under halva priset. Återstår bara att se om grejorna kommer före helgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara avsluta det hela. Grejorna kom före helgen, som utlovat. Det gick verkligen satanssnabbt.  Monteradei helgen, allt fungerade klockrent. Nu är det bara bottenmålning kvar sen blir det sjösättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade runt och hittade att du handlat av Crom och verkade nöjd med leveransen. Men hur funkade grejorna? Funkar allt som det ska, jag menar om du nu sjösatt och kört lite? Hur verkar kvalitén?  Funderar själv på att köpa därifrån, det blir ju bra mycket billigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar som frågar, allt fungerar klockrent. Hade problem med att motorn gick väldigt ojämt, men det visade sig hade med skit i tanken att göra. Efter en tankrengöring och ny diesel går det hur bra som helst. Så jag har inget ont att säga om Crom, så här långt i alla fallsmiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...