Laxekongen 0 Postad 8 April , 2011 Jag skulle behöva lite hjälp att justera mitt gasreglage så det går trögare. När man kör i vågor och behöver hålla i sig med gashanden så skakar handtaget upp så man tappar fart. Det finns ingen friktionsskruv på eller under kåpan till huset. Den ser ut så här. Hur får man handtaget att gå trögare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornado 0 Postad 9 April , 2011 Varför håller du i dig i gasen? du kan sabba hela anordningen, vajern bakom kåpan kan även lossna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Laxekongen 0 Postad 9 April , 2011 :-D Nej jag behöver hålla i mig med gashanden (men inte i gasregalaget för då hade ju det inte varit något problem). Dvs bägge händerna på ratten istället för att hålla en hand på ratten och en på gasen för att den inte skall skaka upp när man hoppar på vågorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornado 0 Postad 10 April , 2011 Ahaa, tänkte väl =) Vart förvarar du båten under vintern? Har du båten på ett varv så kan du be gubbarna kolla på det. Jag har nästan haft samma problem med min föra båt, köpte dock en ny i somras så reglaget blev nya ägarens problem... Men jag vet vad du menar, jag skruvade upp kåpan och håll på en hel del, som du säger så kan man inte skruva åt allt. Någon där ute som har bättre koll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 11 April , 2011 Kolla här, Jag tror min länk har samma reglagearmatur som reglaget på bilden. Det skall finnas en friktionskruv under locket. Vilket borde lösa ditt problem. Kolla på denna manual se sidan 15http://www.teleflexmarine.com/wp-content/uploads/2010/05/CH1700_7500_7600_instruction_manual.pdf mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Laxekongen 0 Postad 17 April , 2011 Nope, sitter ingen justerskruv under kåpan. Misstänker att den sitter vid motorn eller undertill. Läste på ett mercury blad att den var fabriksjusterad. Hoppas det går att fixa. Får väl ringa en Mercury handlare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser