boso 0 Postad 8 April , 2011 Ibland är det mycket kritiska röster angående leverantörer. Vill här ge ett mycket bra exempel på en support som verkligen fungerar. Jag har kopplat ihop ett hyffsat stort NMEA 2000 nätverk med ganska många enheter kopplade till det (10st). Garmin support fungerar alldeles utmärkt svar inom ett par timmar och dessutom både omfattande och enkelt förklarat. Grattis Garmin. /b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 8 April , 2011 Jag kan bara instämma efter att jag kontaktade dem via mejl. Snabbt svar. Däremot var jag inte imponerad av det svar jag fick av en representant på mässan. 10 enheter var mycket det. Själv har jag bara 3 i nätverk, men det fungerar klockrent. Enheterna utnyttjar varandras information. Senast ändrad av 666D3 | 09 april 2011 | 08:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jansan 1 Postad 9 April , 2011 Garmin support verkar funghera ok. Fått många som köper Garmin pga det. Det är definitivt till fördel då konkurrenterna svarar sämre vilket ger mindre försäljning. SLUTSATS: Att Garmin säljer så bra är att de har bra telesupport. Konkurrerande märken har inte motsvarigheten och därför väljer jag Garmin även om jag sällan behöver utnyttja den. Deras manualer är förträffliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser