slin 0 Postad 8 April , 2011 Hej Ska byta ut en Albin O21 i min P28 till diesel. Har nu hittat 2 beg. motorer som jag är intresserad av. En Md6b som är renoverad samt en 2001 från 1984 ej renoverad, båda med backslag. Frågan är den renoverade md6an eller den nyare 2001an.Vp md6b | Göteborg | BlocketVolvo Penta 2001 | Stockholm | Blocket Vad säger den sammlade församlingen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 9 April , 2011 Är O21 helt slut? Du kan byta till en renoverad från motorrenovering Kristinehamn, bara att skruva i och köra. Dom andra som du är intreserad av är inte någon som är min favo. Och välger du någon av dom blir det ombyggnad av motorbädd och mycket annat. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naffatS 3 Postad 16 April , 2011 Till MD6-motorerna börjar det bli ont om vissa reservdelar. Men det går alltid att få fram begagnade om man luskar lite. Den här länken berättar om båda motorerna. http://nf.broach.se/motorer/volvo-penta Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser