Fiffi1 0 Postad 8 April , 2011 Tänkte tvätta alla textilier i år i ruffen, även taket. Kärcher har fina maskiner men det känns fel att köpa för enstaka tillfälle. Någon som vet var man hyr dessa i Göteborgsområdet. Maskinen heter SE 4002 för tvättmedel. Finns även en med samma funktion med ånga som är billigare att använda men dyrare att köpa, ca 4000:-. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 8 April , 2011 Jag tvättade alla mattor i taket på min förra båt med en matt-tvätt som jag hyrde på Bauhaus. Kostade inga stora pengar. Köpte till tvättmedel och körde en hel dag. Otroligt vilken skillnad det blev och vattnet man tömde ut från maskinen såg inte trevligt ut ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiffi1 0 Postad 8 April , 2011 Men det låter ju bra. Var där igår och de kunde inte svara på om den orkade tvätta i taket. Andra problemet var att den bara hade ett munstycke vilket väl gör det svårt med snäva utrymmen? Det verkar ändå som du blev nöjd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 8 April , 2011 Det var inga problem att tvätta i taket. Den jag hyrde hade två munstycken men det mindre fungerade inte så jag körde bara med det större. Jag kom väl inte åt längst in i hörnen men det tog jag med tvättmedel på en trasa eller borste och sedan våtsugning för att få bort det mesta av vattnet. Sen bör ju båten få torka ordentligt förstås... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiffi1 0 Postad 8 April , 2011 Tack för den värdefulla erfarenheten. Kommer du ihåg vilket tvätt medel du använde? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 8 April , 2011 Det var ett medel avsett för matt-tvättare. Kommer inte ihåg vilket det var. Köpte på Bauhaus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser