Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
fastius

Pentrypump

Rekommendera Poster

Jag har en Saga 24 som jag tänkt sätta in en pump till tvättfatet  det finns en 100 liters vattentank

i fören under durken det har tidigare varit en manel pump men nu hadde jag tänkt sätta dit en

12 volts pump som inte får ta för stor platts går det bra med en dränkbar tro eller måste jag

sätta dit en tryckpump??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att förbrukningen kommer att fördubblas med en elpump!

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror du kan hitta plats för en tryckpump någonstans. I alla båtar brukar det finnas små utrymmen som inte används till något särskilt.

Tänk dock på att det är bra att kunna komma åt pumpen på hösten inför vinterförvaringen för att tappa ur vattnet så inte pumpen fryser sönder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såna har vi haft i bil och båt och. Låter nästan inget, kostar lite. En stor nackdel med tryckvattenpumpar är ljudnivån. Men det finns ju fördelar. Samma pump till varm/kallvatten. Flera uttag till pentry, duschar, tvättfat.

Den fungerar några år och är lätt att byta. Måste förstås ha en strömbrytare. Kanske en som manövreras med foten? Då kan du ha samma rör som du redan har vid tvättfatet. 

Annars finns kranar med strömbrytare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kranar med strömbrytare hittar du i tillbehörsbutiken för husvagnar i olika utföranden.

Finns även annat smått och gott där som funkar i båtar till ett billigare pris än hos båt tillbehörs firmorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...