max82 0 Postad 5 April , 2011 Har en maxim som ska montera en hardtop på . Problemet är att vindrutan läcker in vatten troligen vid gummilisten -men ej säker. Någon som har tips på lösning eller som haft vindrutan borttagen - det verkar svårt att få ordning på detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
T_M_C 0 Postad 5 April , 2011 Menar du i underkant mellan plastöverbyggnad och Maximens rutramar så är det inget ovanligt dilemma... om du inte tar bort rutorna helt och gör en ny tätning är mitt enda tips att du Sikar på utsidan så att du verkligen ser till att inte vattnet hinner rinna in i rutramarna. Men det blir nog till att antingen köra detta i en massa olika steg (långbänk...) eller så tar du helt sonika och maskar alla anliggningsytorna/skarvarna på rutramar och sikar så snyggt du bara kan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 5 April , 2011 Klassiskt med regnvatten i bestick lådan. Jag körde Illerns lösning på min båt,. Skär bort befintlig gummilist på utsidan jäms med alu ramen, maskera och dra en ny fog av nått bra tätningsmedel. Själv så körde jag med svart tec7, en norsk produkt fördelen med den är att den inte kladdar nånting alls när den härdat vilket en del andra massor gör spec. när man vaxar båten. Jag skar bara bort i nederkant av rutorna och nån cm upp på dom stående profilerna, det räckte för mig har aldrig haft så torrt i båten som jag har nu. /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser