V8dc 0 Postad 15 Oktober , 2004 Har efter myckert ångest beslutat att jag ska sälja min kära dc, till förmån för en större båt.... Båten måste marscha minst 15 knop, ha minst fyra kojplatser, toalett, kök och helst inte kosta över 250-300.000. Omöjlig ekvation? Har kollat på båtar runt 27 fot. Både scand och orrskär har tilltalande båtar, men jag vet ju inget om dem... Finns det någon som har tips på vad jag ska leta efter?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 15 Oktober , 2004 Hej, Nimbus 26? Från sent 70-tal eller början av 80-talet med lite större motor (upp mot 130 hk) bör 15 knop inte vara nåt problem. Kolla på bl a Blocket vad som finns och prisläget, jag ser flera till salu under 300 tusen kr just nu. Säkert köp ur ekonomisk synpunkt, du kommer knappast att råka ut för nån värdeminskning framöver om den sköts ordentligt och motorn inte är slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Henrik Postad 15 Oktober , 2004 Hej, ett tips är Bayliners 2355:a 96-97, den har allt du söker efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Will 0 Postad 15 Oktober , 2004 Hej! Jag köpte precis en 2655 Bayliner Sierra Sunbridge -91 (26 fot) i mycket fint skick för lägre pris än du verkar vara villig att betala. Den har 5- (6?) kojplatser, marsch 25 knop, toa och kök :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 16 Oktober , 2004 Tack för tipsen! Kör jänkebåt nu och är helt nöjd! Nimbus är intressant! Har fått för mig att jag vill ha diesel.... Mera tips efterlyses!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser