Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Gäst Mattias

Automatisk brandsläckare

Rekommendera Poster

Gäst Mattias

Hej, vart köper jag en automatisk brandsläckare för motorrum?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja,det där är ingen enkel grej,skall du ha den att lösa ut på värme,rök,öppen låga?Det blir antagligen en dyr (mycket)sak,men vill du fortfarande så kontakta en återförsäljare av brandsläckare,det göres ju på större båtar,kolsyreanläggningar t,ex:men hör efter.Du kan via ett snöre utlösa en pulversläckare under durk,billigt och fungerar.MVH Erland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bättra att trigga från förarplatsen. Alltså co2 eller pulverbehållaren monterar du fast vid förarplatsen, dra senn en tryckslang eller kopparrör från släckaren in i motorrummet. Tar du kopparrör typ 6mm så köper du till en ventil/spridare o sätter i ändan på denna med tex en nitokopplin/rörkoppling. Kan ju även koppla vidare från mototrrummet till tex tankutrymmet med en t-koppling/rörkoppling VOILA der har du ditt halv automatiska släcknings utrustning. Men ska du ha ett helautomatiskt med sensorer å så. MUCHO DINEROS :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SeaFire verkar vettig. Det råder någon form av leveransproblem, (Duells). Det verkar dock som jag fått tag i en till slut. Kostar drygt 3500:- till 2,2kubik

post-3808-1394234306,8167_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte två stycken på en webbshopp i Tyskland (fick bättre rabatt lägre frakt då). Jag har alltså en över om någon är intresserad, pris 2500:- Info: Löschanlage P2 GXF-OS-D2 Beschreibung Pulver-Feuerlöschanlage P2 GXF-OS mit automatischer Auslösung, komplett mit Feuerlöscher P2 GXF-D2 mit Hochleistungs-Löschpulver Glutex-X und Spezial-Steigrohr, Metallhalter und Textilspannband. Verfügt über ein Ventil mit zwei Abgängen zur Aufnahme von zwei Detektionsschläuchen incl. Knickschutz. Einsatzgebiete Ideal für begehbare Räume und für den stationärer Einbau auf Booten. Ist unabhängig von Fremdenergie. Spezifikation * Größe des zu schützenden, freien Bereiches: < 2,5 m³

post-4833-1394234351,319_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Per hagström

Hej! Ta en titt på www.saildrive.se! /Pelle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...