Gäst Mattias Postad 14 Oktober , 2004 Hej, vart köper jag en automatisk brandsläckare för motorrum? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erland 0 Postad 14 Oktober , 2004 Tja,det där är ingen enkel grej,skall du ha den att lösa ut på värme,rök,öppen låga?Det blir antagligen en dyr (mycket)sak,men vill du fortfarande så kontakta en återförsäljare av brandsläckare,det göres ju på större båtar,kolsyreanläggningar t,ex:men hör efter.Du kan via ett snöre utlösa en pulversläckare under durk,billigt och fungerar.MVH Erland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 15 Oktober , 2004 Bättra att trigga från förarplatsen. Alltså co2 eller pulverbehållaren monterar du fast vid förarplatsen, dra senn en tryckslang eller kopparrör från släckaren in i motorrummet. Tar du kopparrör typ 6mm så köper du till en ventil/spridare o sätter i ändan på denna med tex en nitokopplin/rörkoppling. Kan ju även koppla vidare från mototrrummet till tex tankutrymmet med en t-koppling/rörkoppling VOILA der har du ditt halv automatiska släcknings utrustning. Men ska du ha ett helautomatiskt med sensorer å så. MUCHO DINEROS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersR 0 Postad 16 Oktober , 2004 SeaFire verkar vettig. Det råder någon form av leveransproblem, (Duells). Det verkar dock som jag fått tag i en till slut. Kostar drygt 3500:- till 2,2kubik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 5 Mars , 2005 Kolla in släckarna på: http://www.saildrive.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 11 Mars , 2005 Jag köpte två stycken på en webbshopp i Tyskland (fick bättre rabatt lägre frakt då). Jag har alltså en över om någon är intresserad, pris 2500:- Info: Löschanlage P2 GXF-OS-D2 Beschreibung Pulver-Feuerlöschanlage P2 GXF-OS mit automatischer Auslösung, komplett mit Feuerlöscher P2 GXF-D2 mit Hochleistungs-Löschpulver Glutex-X und Spezial-Steigrohr, Metallhalter und Textilspannband. Verfügt über ein Ventil mit zwei Abgängen zur Aufnahme von zwei Detektionsschläuchen incl. Knickschutz. Einsatzgebiete Ideal für begehbare Räume und für den stationärer Einbau auf Booten. Ist unabhängig von Fremdenergie. Spezifikation * Größe des zu schützenden, freien Bereiches: < 2,5 m³ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per hagström Postad 13 Mars , 2005 Hej! Ta en titt på www.saildrive.se! /Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gs2u 0 Postad 4 Augusti , 2012 Här kan man köpa automatiska släckare för bra priser i England: http://www.safelincs.co.uk/Automatic-Fire-Extinguishers/ (dom skickar till Sverige, har kollat) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser