Riro 115 Postad 2 April , 2011 Har köpt ett MS3 B backslag som ska vara oanvänt. Har fyllt med olja men tycker att det går trögt att dra runt för hand. När jag har friläge i går det rätt så lätt, men om jag lägger i fram eller back så går det tungt att dra runt. Provade detta hemma på bänken innan jag monterade det så det beror inte på det vattensmorda propelleraxellagret som går trögt när det är torrt. Någon som vet om detta är normalt eller ska jag vara orolig för ett skuret lager?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erland 0 Postad 2 April , 2011 Det skall gå trögare när du lägger i fram/back,försök få lite snurr på det och lyssna på det,e det ett lager så kan du höra detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 2 April , 2011 Erland har rätt, det ska gå litet trögt. Om backslaget är nytt som du skriver så är lagerpaketen ansatta med förspänning och går därför tungt att dra runt innan de är inkörda. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riro 115 Postad 4 April , 2011 OK. Behöver jag köra in det på låga varvtal eller är det bara att köra som vanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 4 April , 2011 Nej, det behöver du inte. Se till att ha rätt sorts olja och den mängd det ska vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser