Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
rydsryds

ryda 568 gti, ni måset skoja?

Rekommendera Poster

Hej,

läst en hel del om 568 an, bara posetivt från er allt från tips och trix till 175 optimax, kändes en bra båt till sommar stället ett säkert kort

Upp till sommarhus och snacka med grannen som har båten vi skall köpa, tänkte en provtur, i med den i plurret ,  en  5min tur  va tänkt slutade  på ca 2 tim, kommer tillbaks till bryggan och ger Jens nycklarna, affären va klar innan i stort sätt via tel, men ville ändå testa den i sjön...

Aldrig att jag lägger 200 tusen på detta, den går ju inte dåligt i sjön men inte bra, om man möter sjön är den ok men inte mer, i viss sidsjö är den enligt mig en katastorf, ligger tungt i vattnet för sin tyngd i 25- 30 knop, mycket bättre vid 30-35, inredningen kommer troligen inte hålla ihop i längden i den farten, lucker mm skramlar  i 5-7 m/s,  för   mycket ryds början av 90 talet, finns betydligt bättre skrov på marknaden, tex askeladden 565 wasper mm

ha en bra sommar

mvh Gustav

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äntligen nån som skriver sanningen.

Man började undra om de som skriva positiv kan nåt om båtar i huvudtaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och där kom en av Ryds konkurrenter in på ett hörn också.. :-))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konkurrent, du kan väll inte jämföra äpple med päron.

Jag bygger ingen fritidsbåtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

bara att hålla med Gustav, Flipper, Askeladden, Bella, helt annat och köra, även kvalitet

Mvh

men det är ju också en prisfråga

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är du inte nöjd med din Ryds 478 GTI?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båda är frukt.. ;-) Båda är båtar och ni tillverkar styrpulpetsbåtar Twister?

Det är som att jag skulle säga att Buster som är gjorda i aluminium inte är en fritidsbåt.
Nä, den är så hård och kantig.. ser för robust ut, det måste vara en arbetsbåt.

Själv kan jag tänka mig att 568:an går tungt i sjön.. på grund av längd/vikt. Men allt beror på vad man jämför med. Jämför man med en 478 så är det klart att det blir en väldig skillnad i hur lättdrivet skovet är och hur det beter sig i vattnet.
Alla båtar har sina för och nackdelar.. bara att välja det som passar en själv och sin budget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här är ju ett SVÅRTOLKAT inlägg på flera sätt...

(1) Det är skrivet 1 april, av en ny medlem som första inlägg, sedan ytterligare ett inlägg 1 april. Därefter inget mer skrivet...

(2) Texten är väl lite kluven, första och andra halvan hänger inte ihop... Första halvan är total amatör som köper båt nästan innan han provat den... Andra halvan är istället väldigt erfaren med åsikter om sidsjö och inredning (finns ju knappt nån inredning på en 568).

(3) Slutet låter plötsligt som en båtsäljare: för mycket ryds början av 90 talet, finns betydligt bättre skrov på marknaden, tex askeladden 565 wasper --- men vadå? Jag gjorde en snabb koll nyss via Google och en ny 565 Wasper med 115 hk kostar 329.000 kronor = nästan DUBBELT mot en ny Ryds 568 med 115 hk... Det finns ett par begagnade 565 på Blocket som är nästan 10 år gamla, för strax under 200.000 kr = Wasper är ju en klart dyrare båt, som dessutom tål 150 hk där bak...

Min känsla... Någon har sett att det säljs väldigt många Ryds 568 i Sverige (vilket jag tror beror på att detta är en billig båt, med hög fart för pengarna). Någon vill att dessa köpare istället ska köpa en 565 Wasper...

Gustav --- har du svårt att få din 565 Wasper såld?

Eller har du en märklig idé om vad som är ett kul 1 april-skämt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, tror jag vet vem  Gustav é...... Hunnebo?

Kört en hel del, i 20 år, minst 250 tim /år april-oktober, men alias Gustav vill nog inte sälja sin Askelladden eller sin rib har han koll!!!

Bara att hålla med! Ryds ok som badbåt men inte mer, 568 anser jag också ligger helt fel i vattnet i sidosjö, för att vara så bra i med och motsjö..

Mvh Rickard

Senast ändrad av kad300 | 08 april 2011 | 00:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många tyckare här och det får man respektera, men Ryds 568 GTS blev bäst i test i senaste Båtnytt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

kan det vara så att angående Båtnytts test speglar lite vilka som är deras stora annonsörer..? tex ryds/maxi/nimbus,

om nu 568 är så fantastisk i sjön konstigt att den inte finns på europa marknaden eller att internationell press inte har testat den, om nu allt är så bra är det naturligt att kunderna (tex våra i kompisar i Finland eller söder över som är kunniga) snappar upp detta och att en naturlig efterfrågan blir i alla fall på begangnat marknaden..?

Mvh Rickard

Senast ändrad av kad300 | 11 april 2011 | 14:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...