Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
rob88

Starta Mercury 60 Hk från -85 utan reglage?

Rekommendera Poster

Tjenare, köpt båt o motor nu och har hängt av motorn och ställt in den i förrådet. Tänkte teststarta den men ja vet inte hur jag skall få igång den om jag skall vara ärlig.

Förstår hur ja skall koppla batteriet till motorn men sen behöver jag ju koppla förbi tändningsdelen på något sett eftersom jag inte kan ta med mig reglaget med tändningslåset in i förrådet.

Motorn är en 60 Hk Mercury 3 cyl 2 taktare från 1985.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag satte bara startkablar från batteriet som dom sitter annars , enda skillnaden va att jag bytte sida på den röda kabeln på den dosan den går in i. känns som min förklarin är lite kasst utformad men så gjorde jag på min johnson iaf. säkert nån annan som vet bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dosa? Fattar inte riktigt vad du menar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan på äldre Mercury gick tändningen m magnet, vilken satt und. fördelarlocket där tändkablarna sitter.Så får du bara motorn att snurra m batteri o Färsk  soppa från tanken bör snurran starta.  Så tändningslåset fung som korislutare, väldigt simpelt. Det kan hända att din är av senare mod men det ser du på fördelaren. obs KOLLA HUR DU STOPPAR FÖRST.                                Friskt kopplat hälften brunnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...