Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
pilson

Ombyggnad av wallas 1600 till gasdrift

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som har konverterat sin wallas 1600 till gasdrift. Värmaren används så sällan att beckar ihop hela tiden. Om någon har gjort det så är jag nyfiken på erfarenheter.

//Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

om du inte får den ombyggd nu på stört så kan du pröva att sköta den enligt manualen. Det viktigt med tex höstservicen. Har inte haft 1600 själv men vet att den funkat bra. Själv har jag haft 1300 och den servade jag enl. anvisning. aldrig byten av vekar och grejer som dom brukar hålla på.

Eskil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir inget lätt arbete. Inte blir det så lätt godkänt heller. Att det blir en risk för dig och andra i din närhet är dock högst troligt.

Tanken är annars god. Men bara den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte ta en (typ) husvagnsbrännare med komplett tändskydd, att gasen stängs ifall lågan slocknar. det är ju ett godkänt system. Har även gaslarm då spisen och kylskåpet går på gas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade satsat på en liten Dickinson eller Eberspächer i stället. Har provat ett antal olika Wallas, både värmare och kök och att det företaget fortfarande finns är för mig en gåta. Men det måste vara all försäljning av reservdelar och service som håller dem flytande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En gasbrännare 1000 kr en Eberspächer kanske 15000 kr. Bara en liten tanke. Själva installationen fungerar men förbränningen inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...