666D3 64 Postad 30 Mars , 2011 I Nynäs är det nu öppet mellan Bedarön och Trehörningen. I Gränöfjärden var man ute med en svävare och provborrade i höjd med Skomakarskeppet och där är det tyvärr ca 50 cm is. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 30 Mars , 2011 Isen verkar rätt murken nu på västkusten och på de flesta ställen är det öppet vatten. I hamnen har ett antal stolpar lyfts av isen och några så långt att de ramlat omkull. Isen drar upp stolpen men trycks inte så lätt ner igen och åker upp lite för varje höjning av vattennivån. Men snart går det att tuffa ut från sjösättningskranen i Björlanda och ut på öppet hav. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 Mars , 2011 Jag tog en sväng ner till båten i går. Det var några dar sen jag var där. Sist låg isen i hela småbåtshamnen. I går var i alla fall all is borta i hela hamnen. Det har det nog varit ett par dar. Så nu är det egentligen bara att riva täckningen, slå under seglen och sticka ut och segla. Det där med att det är sommartid är kanske inte helt fel i alla fall!? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard_L 0 Postad 30 Mars , 2011 I Västerås är det fortfarande en stund kvar innan isen försvinner, med 40 cm is. Som sagt, lite sommarkänsla nu när vi ställt om till sommartid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 5 April , 2011 Jag kikade nyss på marinetraffic och en bogserbåt är nu i Saltsjöbaden efter en tripp genom Skurusundet-Baggenstäket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser