Gå till innehåll
lördag 12 april 2025
666D3

Isläget

Rekommendera Poster

I Nynäs är det nu öppet mellan Bedarön och Trehörningen. I Gränöfjärden var man ute med en svävare och provborrade i höjd med Skomakarskeppet och där är det tyvärr ca 50 cm is.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Isen verkar rätt murken nu på västkusten och på de flesta ställen är det öppet vatten. I hamnen har ett antal stolpar lyfts av isen och några så långt att de ramlat omkull. Isen drar upp stolpen men trycks inte så lätt ner igen och åker upp lite för varje höjning av vattennivån.

Men snart går det att tuffa ut från sjösättningskranen i Björlanda och ut på öppet hav.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tog en sväng ner till båten i går. Det var några dar sen jag var där. Sist låg isen i hela småbåtshamnen.

I går var i alla fall all is borta i hela hamnen. Det har det nog varit ett par dar. Så nu är det egentligen bara att riva täckningen, slå under seglen och sticka ut och segla.

Det där med att det är sommartid är kanske inte helt fel i alla fall!?wink

tommy

post-945-1394236666,7643_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Västerås är det fortfarande en stund kvar innan isen försvinner, med 40 cm is. Som sagt, lite sommarkänsla nu när vi ställt om till sommartid smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kikade nyss på marinetraffic och en bogserbåt är nu i Saltsjöbaden efter en tripp genom Skurusundet-Baggenstäket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...