Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
gerjoh

Oseriösa utländska båtspekulanter??

Rekommendera Poster

Efter att jag lagt ut min båt på en känd annonssajt har jag fått ett flertal SMS från personer som utger sig för att vara spekulanter på båten och vill att jag kontaktar dom via mail. Av adresserna att dömma är dom från UK. Jag har givetvis inte svarat då engelskan som dom skriver på är  i nivå med en grundskoleelev. Någon som råkat ut för denna företeelse? Lurendrejare??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick 1 - 2 i veckan under den månaden min låg ute. Undrar om någon nånsin gått på det. redigt dum får man ju vara då,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart lurendrejeri, gissar att dom vill köpa båten osedd och dom skickar pengar med paypal, såklart har dom bra kontakter inom transport industrin så du slipper ordna frakten alt. du ordnar frakten och dom betalar.

Blir likadant om du försöker sälja en bil eller båt, fungerar inte ofta men tillräckligt ofta för att dom ska fortsätta  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En på jobbet vart utsatt på försök med lurendrejeri idag när han försöker sälja sin bil.

Falsk paypal adress mm. Skilnaden var att personen pratade klockren svenska!

Skype telefoni användes.

 

Man får akta sig noga nuförtiden. Säkerligen blir många blåsta. Tänk ändå att många även idag

inte är teknik/it insatta, samt är väldigt godtrogna. Vilket gör mig skitförbannad på dessa skojare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju bara att inse att man skall göra upp affärer på banktid och inte leverera båten förrän full betalning erhållits. Å andra sidan finns det ju ingen garanti för att båten man skall köpa är fri från skuld. Man får nog vara noggrann vid kontraktskrivning och ta leg på både köpare och säljare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...