jarnekle 0 Postad 27 Mars , 2011 Hej på er, Första inlägget och det är en fråga... Jag har ett 290DP drev som jag tog av kyltappen på som går ut från drevet (in till mortorn). Sen ruckade jag lite på styrleden och såg att det är ett litet glapp... Ca 0,3 - 0,5 mm. Skall man renovera detta? Eller vänta ett år till och kolla diffen? Vad säger ni? Tacksam för svar. Våren är på antågande... mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 27 Mars , 2011 Hej. Vad är en kyltapp för något? Det finns bussningar att byta till styrgaffeln, men har du inte mer glapp än skriver så är det nog inget att bekymra sig för. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarnekle 0 Postad 28 Mars , 2011 Jag är lite dålig på vad saker och ting heter. Men om jag säger att drevet tar in vatten i botten och det går upp igenom till införingen till motorn, den tappen som man sätter slangen på... Tack för din input också! mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser