Robban_77 0 Postad 27 Mars , 2011 Hej alla, är ny här på forumet:) Undrar lite över den nya lagstiftningen om båtkörkort, läste att den kanske skulle träda i kraft nu 1 april 2011 och att det blev 3 olika klasser, stämmer detta? Om jag förstod det rätt så får man då framföra en motorbåt upp till 10 meter eller en motorbåt som går högst i 15 knop UTAN båtkörkort, om man är över 15 år? Jag och frugan var nämligen inne på att skaffa oss en Flipper 700 men blev lite osäker där angående lagen om max 15 knop då, eftersom det är en inombordare så kan jag inte påverka dess maxhastighet som den är spec. för, den gör väl säkert minst 20 knop kanske?? Förlåt för dumma frågor kanske men är lite vilsen just nu i detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Mars , 2011 Det har inte tagits något beslut i frågan i riksdagen än: http://www.sweden.gov.se/sb/d/13648/a/159311 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 28 Mars , 2011 Hej! Välkommen som medlem på Maringuiden. Jag läste i sista nummret av (tror det var sista nummret av VI BÅTÄGARE) den tidning man får när man är medlem i nån båtklubb, hur som helst, där stod det att regeringen har inga planer på att införa körkort på båtar i nulägget /Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser