Harstena 0 Postad 26 Mars , 2011 Har en Buster Lx som jag tänkte göra besvärlig att stjäla. Har någon erfarenhet av båtlarm för en öppen båt? Rörelsedetektor, trampmatta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Mars , 2011 Att hindra stöld brukar väl synliga kraftiga låsanordningar vara att föredra . att montera massa dolda larmgrunkor brukar tyvärr bara avskräcka småtjuvarna . För dom som kan detta brukar bara fimpa lätt kablar, så va det klart ! En massa olika kraftiga lås och kättingar brukar signalera detta är inte mödan värt . Som ex .. runt ratten igenom en fast del på båten , igenom stolarna om det går , dubbla bultlås till motorn ...osv Det jag vill säga är det skall se kostsamt och jobbigt ut att försöka sno båten . Ju mer man måste förstöra för att kunna själa båten desto ointressantare blir det att sedan kunna sälja den . *Hardcore* .... Så tänker jag :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 26 Mars , 2011 Skaffa en såkallad snap off ratt, bra lås mellan båt o brygga o sen bra lås till snurran. Fast de som verkligen vill ta snurran tar den ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser