Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
Nyborjaren78

Bra och prisvärd båtförsäkring?

Rekommendera Poster

Någon som har tips på en bra och prisvärd försäkring? 

Jag har sett att Moderna försäkringar har en båtförsäkring med självrisk på endast 1 000kr och årskostnad på 517kr för min Albin Viggen (Sjöskada, Uppläggnings- och transportskada, Brandskada, Stöldskada, Båtolycksfall, Rättsskydd, Personskador).

Är det ngt speciellt man bör tänka på / ngt mer än ovanstående som bör ingå i försäkringen? Någon som har bra/neg. erfarenheter av Moderna Försäkringar? 

Finns det fler med lika låg självrisk som är bättre?

Stort tack för hjälpensmiley!

Jessica

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har Svenska sjö på både motor och segelbåten för de var billigast, men det gällde mina förutsättningar och just mina båtar.
Jag kollade försäkring på en annan båt och då var IF billigast och Svenska sjö hamnade på 3-4:e plats.
Mitt tips är att kolla upp priserna men du verkar ha fått ett bra pris.

Nåt jag skulle kolla upp, för ett rent moraliskt ställningstagande, är hur det gick med försäkringsärendet där en Volvochef var ute med en företagsbåt och körde på en annan mindre båt. Jag tror att det var Atlantica som inte betalade ut pengar till den påkörda båten.

Om jag minns rätt skulle jag hoppa över Atlantica av enbart det skälet.

Senast ändrad av Raceboat | 23 mars 2011 | 22:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta låter ju helt galet..Volvo chef eller ej..  Vad skulle vara anledningen att inte betala då?

Var båtägaren oförsäkrad eller?   Det finns lagar som försäkringsbolag måste följa, oavsett storlek på båt osv.. 

Dock har jag varit med om inbrott där min sons motorkcross stals. Jag trodde att hemförsäkring gällde, eftersom försäkringsbolaget inte försäkrade crossar. Nejdå, den räknas som motorfordon och ska ha en separat försäkring.. Försäkringsbolaget vägrade stöldförsäkra den nya. Som  jag surt fick betala själv..igen..Dock ringde dom och erbjöd sig att gärna trafikförsäkra den nya crossen..Trots att det är förbjudet att framföra den på annat än inhägnat område.. Vart så dj...la förbannad att jag sa upp alla försäkringar och flyttade rubbet till nytt bolag...Som stöldförsäkrade den nya crossen....Lärde mig att även åkgräsklippare klassas som fordon, och ska ha egen stöldförsäkring...Vill du får du säkert trafikförsäkra den med...

Krånglar försäkrings bolagen i onödan...Byt, det gynnar konkurrensen och priserna! Jag kollar numer alla mina försäkringar någon gång om året, jämför och förhandla med bolagen. Har sparat MÅNGA sköna tusenlappar om året...  Det är krångligt och många saker att väga in vid prisjämnförelser. men, del lönarsig. har man ett paket med hus bilar osv att erbjuda bolagen så är det lönsamt att deala...Det är totalkostnaden om året som räknas.

Samma sak med el bolag. Jämför priser och byt..annars får vi alldrig någon somhellst konkurrens...Vilket iofs är svårt ändå med el-politiken....nåväl...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jösses!!!

Vilka Idioter.

Moraliskt rätt att Ignorera Atlantica!

Det finns andra bolag att anlita.

Jag kommer alldrig anlite dem efter en sådan affär

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra och prisvärd kan vara olika saker. Svenska Sjö är iallafall bra och snabba om du skulle råka ut för en skada.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...