Gurrris 0 Postad 22 Mars , 2011 Hejsan! Har länge planerat att gå en förarintygskurs på medborgarskolan men det har alltid krockat med mina träningar (har träning alla dagar utom söndag, som vanligtvis är match). Nu när det äntligen dök upp en kurs som passade mina tider blev den flyttad pga för få deltagare och hamnde självklart på en upptagen tid. Till min fråga då; Är det någon här som har tagit sitt förarintyg online och rekomenderar det eller ska jag fortsätta vänta? Berätta även gärna vart du tog det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jwellmarker 0 Postad 30 Mars , 2011 Hej! Jag gick precis en förarintygskurs online på sjösportskolan i Göteborg. Kursen förklarade det man behöver, och det var en del interaktiva övningar. Ett kul inslag var att det fanns ett 40-tal korta filmer där Harald Treutiger förklarar koncept och annat. Sen var det bara att boka skrivning och gå hem med sitt förarintyg. Jag tyckte det var ett ganska bra sätt att ta till sig information, eftersom jag kunde läsa i min egen takt och hoppa runt som jag ville. Provet i sig är ingen rocket-science, då man kan ha väldigt mycket fel och ändå klara provet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zorin 0 Postad 30 Mars , 2011 Hej, Tog förarbeviset med hjälp av navigationsutbildning.se förra våren. Fungerade kanon. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Livgardist 0 Postad 31 Mars , 2011 Efter några år och avverkat tre båtar har jag funderat på att kanske ta förarbeviset med, det kan ju aldrig skada. Kan man skriva bara provet någonstans utan att gå kurs? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jwellmarker 0 Postad 31 Mars , 2011 Ja, det är bara att boka in sig på en skrivning. I göteborg kan man t.ex. göra det på sjösportskolan som har en licensierad förhörsförättare (eller iaf samarbete med). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjellebilder 0 Postad 31 Mars , 2011 Jag försökte också gå via navigationsutbildning.se, riktigt dålig. Samma monotona röst som läste det som stod på skärmen, ville man fråga något så skulle man skicka ett mail. Man skulle ha tur om man fick svar inom tolv timmar. Dessutom fanns det ingen som kunde förklara på djupet om det var något man undrade över. Jag gav upp och gick på Medborgarskolan, vi 12 st, varav en till hade försökt gå en interaktiv kurs men gett upp. Dessutom hade vi mycket trevligt på kursen. Summa Summarum; interaktiva kursen funkade inte för mig. Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jesperwo 0 Postad 11 September , 2013 På kurser.se hittar du alla typer av kurser för förarintyg, även på distans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rammsee 11 Postad 11 September , 2013 Såg att det fanns distans på Medborgarskolan där du kikade, vet inte hur denskiljer sig från andra men så länge det står ett större företag bakom så är det säkert ok. Hörde dock att fr.o.m. nu har man skärpt upp kraven på provet. T.ex. på väjningsregler måste man ha 4 av 5 rätt för att klara provet. Och tidigare gränsen på 60% rätt per delområde har skärpts upp.... Så se till att du hamnar på en bra kurs.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 12 September , 2013 Kan detta vara nåt: http://www.mastereducate.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KentHelge 0 Postad 14 September , 2013 I sommar har min fru gått distanskursen på sjösportskolan (numera Sjöklar kustakademi) i Göteborg På rätt kurs. Hon gick den samtidigt som vi tillbringade fyra veckors semester med båt i Stockholms skärgård. Det fungerade mycket bra. Hennes reflektioner är att det krävs lite studievana och eget ansvar för att kunna ta till sig kursen. Det är också bra om man har möjlighet till praktik och någon att bolla frågor med. För övrigt är det lite kul med ett känt ansikte som Treuteger i rutan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 14 September , 2013 tack för tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser