EricM 0 Postad 22 Mars , 2011 Hej Vad tror ni om sprickorna i denna blyköl på en Birdie 24?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 Mars , 2011 Är det Kejsarens nya blyköl så tycker vi den ser helt OK ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TjippmanTjotta 3 Postad 23 Mars , 2011 ...sprickan KAN vara så bred att man inte ser själva kölen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 23 Mars , 2011 Tror spontant inte att det finns några sprickor i blykölen. Detta tror jag fast jag inte sett det hela... Anledning är att OM det är sprickor i själva blyet så är det verkligt allvarligt. Bly gjuts förhoppningsvis helt homogent runt någon sorts skiva eller t-formad mall som täcks med bly. Det ska inte bli sprickor i den normalt. Däremot finns det en fin sprick-zon där blykölen möter skrovet. Där rör det sig lite och det är normalt där som tätningsmedlet ger sig lite med tiden? Så en enda spricka där dessa två material möts är ganska normalt och det kan räcka med att skrapa ur sprickan och lägga i nytt tätningsmedel. Du får kolla med märkesklubb var sprickan ska ligga, om det är som jag tror. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 23 Mars , 2011 Kanske sprickan syns bättre om man köper tidningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jansan 1 Postad 23 Mars , 2011 Hmm...jag är ganska ny här. Hur gör man för att se fotot på blykölen???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser