neubert 52 Postad 21 Mars , 2011 Då ett visst läckage pga. dålig impregnering ledde till mögel... akterrutan var så solbränd att man inte kunde se igenom så jag bestämde mig för att skicka in kapellet på tvätt och lagning i år! Skickade till Rentvätt i bromma och det tog ca 3 veckor innan jag fick tillbaka det. Han ringde efter de hade tvättat och kollade med mig om jag vill reparera de sömmar som var trasiga isamband med rutbytet så jag fick en bra vink vad det hela skulle kosta direkt! Nu har jag fått tillbaka kapellet och inspekterat det lite lätt. Det är rent, reparationerna ser snyggt utförda så nu hoppas jag bara det är tätt oxå! Kalaset gick på 3840:- med frakten inräknad så det var väl helt okej det med! Är nog ganska nöjd tror jag...! Återkommer när det sitter på plats och hoppas det inte har krympt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 21 Mars , 2011 Ok,jag tror du kommer att skriva att du är Helnöjd i nästa inlägg. Rätta mig om jag har fel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Mars , 2011 Om det skulle vara så att det har krympt lite så fuktar du bara upp det och det blir smidigt och lite tänjbart. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 23 Mars , 2011 Hej! Har också lämnat in på Rentvätt ett antal gånger för tvätt och reparation. Har alltid blivit bra hittills, och impregneringen brukar även hålla tätt och fint hela säsongen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 23 Mars , 2011 Lämnade in mitt på Sjölanders Marintextil, Stigs Center Hisings Backa. Tvätt, impregnering och förstärkning av sömmar: 1890:-. Tog två veckor... Har dock inte öppnat än och sett om all jordslag gått bort, men det ser bättre ut vid en första okulärbesiktning än innan jag lämnade in det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser