Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Eirisch

Enklare gummibåt, men bättre än leksak.

Rekommendera Poster

Till vår 7m segelbåt söker jag en enklare gummibåt, men hittar inga lämpliga på marknaden.

Den behöver inte ribbor i botten eller fäste för motor. Jag ska ro ut med ankare, ta kortare utflykter i fint väder och den ska vara smidig och lätt när den är tom på luft. Går de hål så går det hål.

Min beskrivning passar väl in på en leksaksgummibåt, men får gärna vara av lite tuffare material. Plats för två vuxna att sitta lite trångt. Jula hade en som passade på beskrivningen i höstas, men vad jag minns låg den långt över mitt önskepris 700-1000kr.

Var hittar man dessa båtar? Jag har sett dem i sportbutiker nere i europa och där såg de tillräckligt förtroendeingivande ut.

Tips på fabrikat och nätbutiker mottages tacksamt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en väldigt bra båt på Amazon.co.uk igår, ca 37 pund. Men när frakten tillkom med 45 pund extra, blev jag lite trött.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit och klämmt på biltemas gummi båtar. Ska köpa en själv, pga mest för pengarna.

Den kommer inte hålla som en riktig kvalitets båt. Men väl till det jag ska ha den till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blocket.

Vi köpte en Achilles i hypalon, en kvalitetsbåt med plywoodbotten, uppblåsbar köl och hela köret. Vi fick skrapa bort lite mossa från den och laga några hål men den kostade 900:-

Man ska bara ha lite tur...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...